همان گونه که بیان شد گمرک فرودگاه امام خمینی مختص به کالاهایی است که از طریق مرز هوایی وارد تهران می شوند این گمرک بزرگ ترین و مهم ترین گمرک هوایی کشور می باشد. گمرک امام خمینی به اتوبان های ترانزیتی و شهر تهران بسیار نزدیک بوده و به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و امور گمرکی مانند واردات قطعی، واردات موقت، صادرات قطعی، خروج موقت، پست سریع، فریت و ترانزیت در آن صورت می پذیرد. در این گمرک ، ترخیص کاران مسلط به امور گمرکی شرکت فراتجارت هخامنش جهت ارائه خدمات بازرگانی و ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی مستقر بوده و روزانه به طور مستمر کالاهای مختلف را ترخیص می نمایند. به طور کلی مدت زمان رسیدن محموله از زمان بارگیری کالا در کشور مبدأ تا زمان رسیدن کالا به گمرک فرودگاه امام خمینی بسیار کمتر از سایر روش های حمل و نقل بین المللی می باشد. و فرایند ترخیص کالا در صورت تکمیل مدارک منطبق با قوانین گمرکی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می پذیرد.
به شرکت های واردات و صادرات، بازرگانی ها و صاحبان کالا پیشنهاد می شود تا جهت تسریع روند ترخیص کالا از تخصص و تجربه ی شرکت فراتجارت هخامنش بهره گیرند تا در مدت زمان کم تری کالا را در اختیار داشته باشند. همچنین شرکت های صادرات و واردات می توانند با دریافت مشاوره بازرگانی از متخصصین این شرکت اطلاعات مناسبی به دست آورده تا بدون مواجهه با هیچ مشکلی قادر به ترخیص کالا و دریافت برگ سبز گمرکی یا همان پروانه گمرکی باشند. چرا که وجود هرگونه خطا و اشتباه نه تنها روند ترخیص را کند نموده بلکه هزینه های جانبی برای آن ها در بر خواهد داشت.
مساحت گمرک فرودگاه امام ۲۷ هزار و ۸۵۶ متر مربع می باشد و می تواند در لحظه بیش از سی هزار تن کالا و محموله را پذیرش نماید. در این واحد گمرکی انبارهای بسیار مجهز و متنوع با قفسه بندی های ایمن و مدرن با ارتفاع سقف مناسب وجود دارد. همچنین این گمرک مجهز به سردخانه ای با حجم پذیرش ۶۶ تن با درجه حساسیت های مختلف می باشد. در نتیجه صاحبان کالاهای فاسد شدنی با اطمینان و خیال آسوده می توانند کالای خود را وارد این گمرک نمایند.